Wednesday 25 November 2009

ALHAMDULILLAH

Alhamdulilah, itulah ungkapan yang terkeluar dari benak penulis yang mana penulis merasa bersyukur ke atas hadrat Illahi kerana tanpa pertolongan dariNya mana mungkin penulis berjaya untuk menamatkan pengajian peringkat diploma malah latihan industri pada 26 November lebih awal dua hari daripada masa yang sepatutnya berikutan Hari Raya Aidil Adha dan Cuti Umum Hari Sabtu. Selain itu, penulis juga mungkin tidak akan berjaya menempuhi hari-hari sepanjang menjalani kehidupan ketika melaksanakan latihan industri dari 17 Ogos hingga 28 Novemeber 2009 sepanjang 15 minggu sekiranya tidak banyak bersabar yang mana banyak menguji dan mengajar banyak pengertian hidup dan mematangkan penulis menjadi insan yang memahami kehidupan yang bakal akan dipilih oleh penulis pada masa depan. Selain itu, penulis akan kembali menjadi pengejar majlis-majlis ilmu yang mana banyak penulis terlepas ketika melakukan latihan industri kerana penulis dahagakan ilmu-ilmu yang bermanfaat dari tokoh-tokoh ilmuwan dan agamawan.

Mengimbau perjalanan sepanjang menjadi seorang pelajar diploma, penulis merasai banyak kesalahan diri yang banyak merugikan penulis untuk mencungkil kebolehan penulis yang banyak tidak teruji dek kelekaan penulis sendiri. Justeru, penulis selepas ini apabila menyambung kembali pelajaran pada peringkat sarjana muda awal tahun 2010, penulis dengan ini berilitizam akan lebih kominted untuk menjadi seseorang yang lain sebelum ini yang lebih matang dalam menangani isu-isu yang memerlukan penulis untuk berfikir lebih matang dalam menangani isu-isu yang agak berat untuk difikirkan dan menjadi satu cabaran kepada penulis untuk menjadi seorang daei dan perlu untuk belajar banyak perkara bagi menajamkan pemikiran ini.

Di sini, penulis ingin menyatakan bahawa penulis bertambah yakin dan akan terus kominted untuk menjadi seorang agen perubahan kepada masyarakat dan ingin berbakti kepada ummah malah terasa terngiang-ngiang suara Abang Jufitri yang berkata pada suatu program anjuran Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) suatu ketika dahulu yang mana beliau berkata "saya tidak mahu adik-adik di depan saya ini hilang begitu sahaja dan terus istiqamah dalam perjuangan untuk khyra ummah" membuatkan diri ini sentiasa segar dek nasihat beliau apabila diri ini merasa lemah. Justeru itu, penulis akan terus sentiasa berada di lapangan ini yang mana sudah mula sebati dengan diri penulis. Wallahualam.

No comments: