Monday 14 December 2009

Stop Car Litter

Semasa perjalanan balik dari Unisel melalui Genting Peras yang menghubungkan Jelebu dengan Hulu Langat,tangan penulis merasa nakal nak buang sampah dekat luar kereta. Tiba-tiba penulis terlihat akan sesuatu lalu terlintas di hati nak baling botol mineral yang sudah kosong yang ada dalam kereta ke arah benda itu.

Tapi hati merasa was-was kerana benda yang penulis nampak itu adalah seperti lembaga berbentuk manusia. Dengan hati yang tidak dapat dikawal oleh pemikiran terus penulis mencampak botol air itu ke arah lembaga.

Dengan lontaran yang padu, botol tersebut mengena lembaga itu dan lembaga itu mengejar penulis seolah-olah benda itu terbang menerkam. Penulis terlupa yang mana kawasan tersebut merupakan kawasan yang agak keras dan kejadian pembunuhan pernah berlaku di mana Arwah Along Spoon pernah dilaporkan dicampak di kawasan berhampiran.

Dengan menekan minyak dengan laju, penulis berusaha untuk lari daripada lembaga itu dan perasaan cuak di hati amat berdebar-debar hanya Allah sahaja yang tahu.Akhir sekali, penulis berjaya melarikan diri daripada lembaga itu dan di dalam hati tidak mahu membuang sesuatu lagi dari dalam kereta.

Kesimpulan, membuang sampah adalah sesuatu yang membahayakan orang lain dan ingat seandainya kita dibaling apa perasaan kita?Jadi renung-renungkan...Tak tahu nak tag sape kali ni huhuhu..


1 comment:

SHAMIL said...

betol ke ni??? hahahaha bawak kereta kancil pon terberenti henti... inikan plak bwk laju?? hahaha