Tuesday 31 August 2010

Tranformasi Personaliti Melengkapkan Kehidupan

Setiap apa yang kita lakukan dalam hidup kadang-kadang, kita akan terjerat dengan dunia, mampukah kita menjauhikan dengan menggunakan personaliti, jawapan ialah boleh. Ini kerana, personaliti Islam yang kita peroleh daripada hidayah dan inayah Allah mampu menjadikan diri ini untuk sentiasa mengingati setiap perbuatan yang kita lakukan dan juga perlu didasari dengan iman dan yang paling penting adalah melakukan setiap apa yang dilakukkan adalah untuk kerja-kerja Islam.

Personaliti setiap individu selalu dikaitkan dengan didikan, persekitaran dan pergaulan. Pesonaliti seorang Islam yang sebenarnya bukan dilafazkan di dalam hati tapi perlu dipaparkan dalam kehidupan sehariannya dan bukan berada di dalam masjid kita menjadi baik atau alim tapi setiap apa yang dilakukan perlu diingati bahawa Allah sentiasa berada dekat dengan kehidupan kita.

Justeru, penulis lebih suka meninggalkan persoalan yang mana adakah kita mempunyai personaliti dalam kehidupan ini sebagai Islam, sekiranya tidak agak rugi hidup ini ditipu oleh kehidupan dunia dan yang paling pasti hidup kita bukan di sini tapi akhirat..

No comments: