Saturday 8 May 2010

Akhirnya ku temui jalanku sendiri?

Sejak kebelakangan susah yang amat untuk menghantar ke dalam blog ini atas alasan tidak tahu hendak menulis apa yang seharusnya ingin dihantar. Justeru bagi membuat mengelakkan kejadian yang membuat input yang dihantar menimbulkan perkara yang tidak relevan dan mengarut.

Sejak kebelakangan ini juga saya mengalami pelbagai perkara yang sedikiit sebanyak memerlukan banyak masa untuk berfikir. Seringkali perkara-perkara yan difikir ini membuat kepala ini senak dan serabut. Tetapi apabila diambil hikmah atas semua ini, saya dapat merumuskan yang mana ketepatan dan situasi semasa amat penting kerana semua ini memainkan peranan, serta tempat yang sepatutnya apabila terjadi perkara ini adalah kembali kepada Allah s.w.t.

Mengikut pengalaman saya sendiri, saya boleh dikatakan mempunyai kenalan yang boleh dikatakan ramai tetapi semua itu tidak menjadikan orang lain itu dapat membantu, itulah setiap kejadian yang dirancangkan tidak semua menjadi, dan apabila kita ditimpa ujian yang agak berat kita perlu mempersediakan diri untuk mengahadapinya serta memohon pertolongan dariNYA. Jangan kita bersikap meminta pertolongan dariNya apabila memghadapi musibah dan kesusahan. Oleh itu, kita sebagai hamba-Nya seharusnya sentiasa beribadah kepadaNya sentiasa tidak kira waktu senang mahupun usah. Selamat Beramal.

No comments: