Wednesday 6 May 2009

Berat Hati

Selesai sahaja aku menjawab "last paper" 5hb Mei entah mengapa aku macam sedih sahaja setelah keluar dari Dewan Utama. Entah kebanyakan orang yang aku kenali gembira sahaja sebaik sudah menjawab tapi tidak aku!!!!!!!
Mengapa aku jadi begini, hanya Allah yang tahu!!!Mungkin juga aku merasa diriku semakin hari akan meninggalkan tanah Unisel Batang Berjuntai tidak lama lagi agaknya kot!!!
Erm terasa cepat sgt masa ni berlalu ditambah lagi dengan perasaanku merasa agak berat untuk meninggalkan Unisel.."Ini mungkin penangan tempat yg banyak berjasa dalam merubah hidupku,"fikirku
Untuk seketika pabila aku duduk termnung soang(layan jiwang tapi aku tak jiwang pun)aku berfikir "sudah bersedia ke aku nak menempuh era bekerja tapi aku merindui pula budaya menimba ilmu, ini mungkin jiwaku sudah terlalu dekat dgn budaya yang selalu diamalkan oleh PKPIM, ABIM dan juga GPTD yang menjadi rujukan hidup...
Jadi setelah berfikir lama berfikir, Insyallah aku akan menyambung pengajianku setelah tamat praktikal harap-harap lah takde mengulang mana-mana pada Semester 3/2008/2009 ni...Aku dah tidak sabar nak melnjutkan pelajaran peringkt "degree" terasa jeles lak tengok ramai kawan-kawan ku semasa di Tingkatan Lima Kejora sudah menyambung 'degree'...
Erm sampai sini jelah aku nak nukilan apa-apa yg tersirat kat hati kecilku ini...Insyallah berkesempatan akan coret lagi bebebrapa nukilanku lagi lah kalo ada masa'

1 comment:

jiwafaham said...

Salam. dah habis final exam ye? Ok lah tu.. Insya-Allah lulus cemerlang nanti.. boleh sambng ijazah pertama pula.

Pautan ke blog pak cik la ya?